A+ R A-

OLSZTYN- PAINTBALL- JUMPING PARK…I KARAOKE

Jupi…! W ubiegły czwartek wróciliśmy z naszej pierwszej jednodniowej wycieczki poza Pisz. Miała być klasowa, wyszła trochę łączona, ale byli Ci, którzy naprawdę chcieli. Plan był bardzo napięty, nie ukrywam, że celowo. Miało być aktywnie, mieli się zmęczyć. W klasie ciągle ich pełno. Pomyślałam, że kino i zakupy, szczególnie, że skład w większości męski, to nie najlepszy pomysł. "Młodzi" zaakceptowali pomysł w postaci atrakcji, jakimi był Paintball oraz Jumping Park. Nie wiedziałam tylko, że w programie pojawi się jeszcze Karaoke.

W trakcie podróży autobus nie tylko drżał od nierównej nawierzchni, ponieważ na „paintballowe pole bitwy” jechaliśmy drogami przez pola i las, ale też od bitów i śpiewu uczestników wycieczki. A repertuar szedł różny (musiałam chwilami aktywnie reagować) od zupełnie mi nieznanego poprzez szanty, pieśni wojskowe oraz Krzysztofa Krawczyka. Mam nawet swojego faworyta pośród śpiewających. Z pełnym przekonaniem stwierdzam i już bez żartów, że z tych zdolności moich uczniów płci męskiej z pewnością skorzystam przy sprzyjającej okazji.

A co na trampolinach? …ewolucje, walki… Miałam nadzieje, że po tym już upadną, ale nie… Dopiero ciepły posiłek w Galerii Aura zmorzył, co niektórych. Koło Pisza, głośny śmiech „Loży Szyderców” przerwał tę sielankę. Dziękujemy Ewelina Waszkiewicz-organizator i wychowawca kl. I H/S i Katarzyna Grosfeld-Brzostowska- opiekun wesołej wycieczki

Sukces naszej absolwentki

To zaszczyt, że nasza tegoroczna maturzystka Zuzia Nosek została wyłonionym w drodze konkursu członkiem Młodzieżowego Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Gratulujemy ! Jesteśmy dumni jako społeczność szkolna. Zuzi życzymy rozwoju osobistego i zawodowego i już tęsknimy.

Warsztaty "JAK POPRAWIĆ SKUTECZNOŚĆ UCZENIA SIĘ "

Ten temat pojawił się na warsztatach zorganizowanych w naszej szkole w ramach współpracy z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Piszu dnia 13 maja 2022 r. Uczestnikami spotkania byli uczniowie klas I Technikum Hotelarskiego, Samochodowego oraz Informatycznego. Podczas spotkania prowadzący warsztaty - Pan Mariusz Charubin przeprowadził uczniów przez różne, wspierające zapamiętywanie metody uczenia się tj. zapamiętywanie wyrazów ze slajdu, tworzenie mapy myśli itp. Dzięki informacji zwrotnej od uczniów dowiedziałyśmy się, że szkolenie oceniają jako wartościowe i przydatne i wyrażają chęć udział w kolejnych spotkaniach tego typu. Ze strony uczniów popłynęły słowa podziękowania za swobodną atmosferę, którą stworzył prowadzący zachęcającą do aktywnego udziału w zadaniach. Jako wychowawcy stale rozmawiamy z naszymi uczniami i staramy się rozpoznać i zaspokoić ich potrzeby. Współpraca szkoły z poradnią psychologiczno- pedagogiczną jest nieocenioną pomocą w procesie edukacji. Niezaprzeczalnie to spotkanie było trafione, więc w przyszłości pojawią się kolejne o tematyce zaproponowanej przez uczniów. Organizatorzy i wychowawcy uczestników spotkania: Ewelina Waszkiewicz i Sylwia Ożarowska

Powiatowe Obchody Dnia Strażaka

18 maja (środa) nasi Uczniowie pomagali w obsłudze Powiatowych Obchodów Dnia Strażaka oraz 30-lecia powołania Państwowej Straży Pożarnej.. Pyszną grochówkę przygotowały Panie z naszego Internatu. Fot. Paweł Szary.

Projekt edukacyjny pt. „Bilderidiome - Idiomy w obrazach”

Każdy obcy język kryje w sobie wiele pułapek, w które łatwo wpaść i które stały się tematem licznych anegdot. Czy w każdym języku pogoda jest pod psem albo kupuje się kota w worku? Projekt edukacyjny pt. „Bilderidiome - Idiomy w obrazach” zrealizowali uczniowie klasy 2Ż. Zadaniem uczestników projektu było wykonanie pracy plastycznej ilustrującej znaczenie wybranego przez siebie idiomu w języku niemieckim. Nie było to zadanie łatwe, jako że idiomy mają znaczenie przenośne, zupełnie inne od znaczenia wyrazów, które się na nie składają, a na ilustracjach należało zawrzeć obydwa te znaczenia! Jak można zilustrować wyrażenie: „zwei Fliegen mit einer Klappe schlagen” („upiec dwie pieczenie na jednym ogniu”), ein Wolf im Schafspelz” („wilk w owczej skórze”), „Alte Liebe rostet nicht („stara miłość nie rdzewieje”), „zu Hause ist es doch am schönsten” („wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej”), albo jak narysować “słonia w składzie porcelany” (“ein Elefant im Porzellanladen”)? Komisja w składzie: p. Marzena Grabowska, p. Sylwia Ożarowska oceniła i wyróżniła najciekawsze prace zgodnie z kryteriami:estetyka wykonanej pracy, oryginalność, pomysłowość, zgodność pracy z tematem, samodzielność w wykonaniu pracy, walory artystyczne jak: kompozycja, gama kolorystyczna, technika wykonania, wkład pracy.

Lista osób nagrodzonych: I miejsce: 1. Aleksandra Leoszewska 2. Klaudia Duda II miejsce: 1. Wiktoria Dardzińska 2. Julia Kowalczyk III miejsce: 1. Kalina Brandt 2. Lena Małż Wyróżnienie: 1. Nikola Sawicka Gratulujemy! 😊😊 Dziękujemy wszystkim Uczniom, którzy podjęli wyzwanie i spróbowali swoich sił w projekcie edukacyjnym. Wszystkie prace zostały przygotowane w ciekawy, oryginalny i estetyczny sposób. Uczniowie wykazali się dużą wyobraźnią i talentami twórczymi. Nauczyciele języka niemieckiego Marzena Grabowska i Sylwia Ożarowska