A+ R A-

MINIPROJEKT "ZACZYTANI W JĘZYKU ANGIELSKIM"

Zachęcam Was do udziału w miniprojekcie z zakresu języka angielskiego. Chciałabym z jego pomocą skłonić Was do czytania książek w języku angielskim oraz motywować do nauki języków obcych. Zaczniemy od tzw. READERSÓW (książek, lektur uproszczonych w języku angielskim), abyście swobodnie przez nie przeszli. Moja pierwsza propozycja to wyjątkowa pozycja "The Diary of a Young Girl", Anne Frank -"Dziennik młodej dziewczyny", uznana za jedną z najwspanialszych książek stulecia. O czym opowiada Pamiętnik?- to prawdziwe, najskrytsze marzenia i uczucia, z których 13-letnia Anne zwierza się na jego kartach w czasach, gdy Holandia została najechana przez Niemcy. Dziewczynka "w poruszający sposób ukazuje, jak osiem osób żyjących w tych niezwykłych warunkach radziło sobie z codziennym zagrożeniem odkrycia i śmierci, odcięci od świata świata zewnętrznego, drobnych nieporozumień i nieznośnego wysiłku, jakim jest życie jak więźniowie. Intymny zapis napięcia i zmagań, dojrzewania i zamknięcia, gniewu i złamanego serca – to ostateczne wydanie pamiętnika Anny Frank" (zaczerpnięto z opisu wydawcy). Do udziału zapraszam uczniów nie tylko tych najlepszych, lecz każdą osobę, którą mój opis zaciekawił. Książeczka liczy zaledwie 52 strony i jest napisana językiem na przystępnym dla Was poziomie. Poradzicie sobie z pomocą słownika. Ważne, aby były chęci ! I Etap- Przeczytanie "The Diary of a Young Girl" Fragmenty książki będziecie otrzymywać ode mnie fragmentami, raz w tygodniu tak, by książeczkę przeczytać po maturach pisemnych (jeśli będzie trzeba to nieco wydłużymy termin). Materiały będę przekazywać zainteresowanym osobom w ustalony z Wami sposób. Najpewniej przez e-dziennik poprzez link. Zakończymy go krótkim testem ze znajomości treści książki i wyłonimy zwycięzców. II Etap-Oglądanie ekranizacji książki "The Diary of a Young Girl" Uczniowie, którzy zdobędą 3 pierwsze miejsca otrzymają oceny oraz punkty z zachowania oraz dyplomy. Dodatkowo w "klimacie kinowym" wraz ze swoją klasą będą mogli wspólnie obejrzeć ekranizację książki w bibliotece szkolnej w języku angielskim. Szczerze zachęcam do udziału w projekcie. Zgłoszenia przyjmuję osobiście w klasie 209 w godzinach mojej pracy. Organizator: Ewelina Waszkiewicz- nauczyciel języka angielskiego i przedmiotów zawodowych w hotelarstwie.

Sukces Diany Walendzik

Finalistka!! Diana Walendzik została finalistką XXXIV Olimpiady Wiedzy Teologicznej ,, Zasady społeczne w nauczaniu Kościoła''. Przeszła etap szkolny, dicezjalny i wreszcie finał ogólnopolski w Radomiu, podczas, którego rozwiązała test pisemny. Podczas, którego należało wykazać się szczegółową znajomością tekstów biblijnych o zasadach budowania wspólnoty i relacji międzyludzkich oraz z kluczowym wypowiedziami Magisterium Kościoła związanymi z katolicką nauką społeczną. Za Dianą czas pełen nauki, analizy niezliczonych stron dokumentów i opracowań. Wyrazy uznania, gratulacje!!

Wycieczka do Poznania

Uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w Targach Techniki Motoryzacyjnej i Motor Show Poznań 2024. Opiekunowie: Janusz Wdowiarski i Ewa Nowicka. Więcej zdjęć Tutaj

Nowe kwalifikacje uczniów

Rozpoczęliśmy realizację kolejnego projektu, tym razem pod nazwą "Czas na zmiany". Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur na lata 2021-2027. Trwa już kurs spawalniczy metodami TIG-141 i MAG-135 dla 8 uczniów z klas IV TS i III MPS, który prowadzi p. Piotr Wasilewski. Na opanowanie umiejętności spawania i pomyślne zdanie egzaminów uczniowie mają 240 godzin w ramach zajęć pozalekcyjnych. Chęci są, a umiejętności z godziny na godzinę coraz większe. Niebawem rusza kurs gastronomiczny dla uczniów Technikum Żywienia i Usług Gastronomicznych z zakresu Kuchni regionalnej i Kreowania deserów. autor: Mirosław Kozioł

Tradycja

Zgodnie z tradycją, w okresie przedświąteczny, w naszej szkole organizowany jest pokaz stołów świątecznych. Dekoracje i nakrycia powstały przy pomocy uczniów klas 2ż, 3ż i 3h. Nad całością czuwały A. Czartoryjska, D. Iłeczko i H. Michałowska.