05.12.2024 r. odbyła się debata dotycząca kompetencji cyfrowych w placówkach oświatowych powiatu piskiego. Spotkanie było jednym z zadań realizowanych w ramach projektu „Cyfrowy rozwój oświaty w jednostkach samorządu terytorialnego”, do którego przystąpił nasz powiat.
Celem projektu jest diagnoza stanu cyfryzacji w oświacie. Udział w pilotażowym projekcie wpłynie na jakość edukacji oraz umożliwi wsparcie rozwoju kompetencji nauczycieli i uczniów, które będą niezbędne w przyszłości.
Główne tematy dyskusji, moderowanej przez trenerów z Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie, to: infrastruktura i sprzęt, wdrożenie TIK w klasie oraz kompetencje cyfrowe uczniów.
Współorganizatorami spotkania byli eksperci Ośrodka Rozwoju Edukacji: p. Dorota Tomaszewicz i p. Michał Cupiał oraz zespół projektowy, w skład którego wchodzą przedstawiciele powiatu piskiego: Dyrektor PZEASP p. Katarzyna Zdaniewicz-Siwik oraz p. Anna Stachelek, Wicedyrektor I LO w Piszu p. Luiza Lewandowska oraz Wicedyrektor ZSZzBP w Piszu p. Sylwia Ożarowska.
Uczestnicy spotkania (kadra zarządzająca, nauczyciele i uczniowie), pracowali metodą profilu przy stolikach eksperckich. Każda z grup z wielkim zaangażowaniem przedstawiła swoje spostrzeżenia i opinie na temat obecnego stanu infrastruktury oraz funkcjonowania szkół w zakresie cyfryzacji, jak też wyraziła swoje oczekiwania i potrzeby związane z technologią cyfrową.
Wnioski z debaty będą stanowiły cenne informacje do opracowania Harmonogramu działań rozwojowych dla powiatu, który realnie wpłynie na zaplanowanie i realizację konkretnych przedsięwzięć na rzecz rozwoju cyfryzacji w oświacie.
Działania są realizowane w ramach projektu „Cyfrowy rozwój oświaty w jednostkach samorządu terytorialnego – szkolenie i doradztwo dla kadry JST”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021–2024, Priorytet FERS 01.00, działanie 01.04 Rozwój systemu edukacji.
Tuż przed Mikołajkami 🎅🎅uczniowie klas 3Ż i 3ed wzięli udział w grze zagadkowej „ESCAPE ROOM”💣🪟⏳🔥🏅🚪
📌 Celem gry było pogłębienie więzi w grupie oraz rozwój kompetencji emocjonalno – społecznych, takich jak współpraca, rozwiązywanie konfliktów, wyrażanie emocji, empatia i samopoznanie, a wszystko to w atmosferze świątecznej zabawy. 📌 Zadaniem grup było „wydostanie się” z zamkniętego magazynku świątecznych akcesoriów poprzez rozwiązanie 9 zagadek oraz zdobyciu „kodu do drzwi”.
📌 Kluczowymi elementami gry były: uczciwość, współpraca, logiczne myślenie, dobra zabawa.
📌 Przebieg gry był elastyczny i dostosowany do dynamiki grupy.
📌 Podczas rozwiązywania zagadek towarzyszył nam dźwięk świątecznej muzyki w tle.
📌 Nie zabrakło również pytań podsumowujących grę w tematyce aktywności społeczno – emocjonalnych.
Czy udało nam się zamienić lekcję ograniczającą się do rozwiązywania przykładów z podręcznika, wysłuchania wykładu i robienia notatki na przygodę?🤔🤔😁😁
Poszło zgodnie z planem! 👍💯👌Obserwując zaangażowanie uczniów, tempo pracy to był strzał w dziesiątkę! 💯💣💯 Każda z grup chciała jak najszybciej zdobyć tajne hasło do uwolnienia się z naszego ESCAPE ROOMU, a przy okazji uczniowie mieli okazję kształtować takie kompetencje jak analizowanie, wnioskowanie, wyciąganie wniosków oraz współpracy w grupie. 🎄🎅🎄🎄🎅
Pedagog specjalny 😊
W dniach 4-6 grudzień, ruszyliśmy na podbój Trójmiasta. Mieliśmy tam sporo wrażeń i atrakcji. Urok Gdańska i Gdyni przedstawiamy na zdjęciach wykonanych przez naszych uczniów.
P.S.
Dziękujemy naszym opiekunom: Pani Monice Woźniak, Panu Jackowi Dudzie i Pani Agacie Kubińskiej
Obsługa gości w obiekcie hotelarskim to zadanie bardzo szerokie, wieloaspektowe i wymagające. Często hotelarzowi potrzebne są umiejętności np.z zakresu animacji czasu wolnego, aby zorganizować okazjonalne wydarzenie tematyczne na terenie hotelu.
W ostatni czwartek na zajęciach z zakresu hotelarstwa uczniowie kl.III TH zapoznawali się z technikami zaplatania warkoczy bokserskich oraz wplatania włosów.
W roli edukującej tym razem wystąpiła jedna z uczennic - Julia Tyszka. Z ogromną cierpliwością i jasnym instruktażem dzieliła się z nami swoją wiedzą i umiejętnościami.
Zadanie okazało się być dla nas bardzo trudne. Zapleść zwykły warkoczy to dla nas w chwili obecnej możliwe, choć też nie lada sztuka, a dobranie do warkocza bokserskiego to jeszcze długa droga.
Może wśród nas znajdą się tacy, którzy będą ćwiczyć i dosięgną umiejętności Julii- "Ćwiczenie czyni mistrza!", więc nie pozostaje nam nic więcej, jak tylko ćwiczyć.
Julii bardzo dziękujemy za tę wyjątkową lekcję.
Ewelina Waszkiewicz, koledzy i koleżanki z kl.III TH